Er komen veel verschillende factoren in het spel bij het runnen van een bedrijf, en al helemaal op communicatief -en marketinggebied. Het is een hele opgave voor een bedrijf, zeker een beginnende zaak, om gelijk de teugels strak te hebben op alle verschillende takken en onderdelen die belangrijk zijn bij hoe een bedrijf zich naar de buitenwereld presenteert. Gelukkig bent u als bedrijfsleider en/of marketingmanager op dit artikel gestuit, en staan wij klaar voor een aantal tips en trucs om elk bedrijf te verbeteren.
Vanuit de kern
Natuurlijk zijn er volledige studies toegewijd aan marketing, en is het onmogelijk om alle kennis en industriegeheimen te vangen in een tekst van bijna vijfhonderd woorden. Toch pogen we hier om precies dat te doen, met één enkel marketingadvies van enorm belang: marketen vanuit de kern. Stel uzelf de volgende vraag: wat is de origine van de zaak? Wat is de kern waar vanuit de rest van het bedrijf gegroeid is? Zodra u dat kan beantwoorden zal de rest van de marketingstrategie daaruit voortvloeien; dat is althans het beste advies wat wij kunnen bieden. Klanten houden van een consequente marketingstrategie; eentje die van website tot fysieke locatie op één lijn zit. Een klantvriendelijke, esthetisch mooie lijn. Speaking of klantvriendelijk…
Communicatief sterk
Een van de allerbelangrijkste steunpilaren van het runnen van een succesvol bedrijf, is uitstekende klantrelaties en communicatie met de buitenwereld. Gelukkig is er tegenwoordig een fantastische kans voor elk bedrijf met een communicatieafdeling die nog het een en ander te wensen overlaat; een telefoondienst. Uw telefoonservice uitbesteden is niet alleen lucratief, het laat ook nog eens tijd voor uw eigen werknemers om zich met andere dingen bezig te houden, én zorgt ervoor dat uw klantenservice en klantrelaties worden behandeld door mensen die enkel en alleen bezig zijn met het verbeteren van precies die facetten van jouw bedrijf, én er ook nog eens gespecialiseerd in zijn.
Kortom, het managen van zowel een fantastische marketingafdeling als een killercommunicatiedepartement, kan overweldigend zijn voor elke werkgever. Gelukkig staat u er niet alleen voor; door sommige taken strategisch uit te besteden en andere taken toe te vertrouwen aan vertrouwde medewerkers, komen meerdere facetten van uw bedrijf hogerop. Luister naar uw instincten en laat de beste mensen voor de beste taken hun best doen. Snapt u?